Adatok 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 Url Név * E-mail * Rendelkezik a munkavállaló járművezetésre jogosító, érvényes vezetői engedéllyel? Igen Nem A járművezető legalább „E” kategóriás engedéllyel rendelkezik [326/2011. (XII. 28.) Korm. rend.] Rendelkezik Gépjármű vezetési Képesítési Igazolvánnyal (GKI)? Igen Nem Díj ellenében történő árufuva-rozás a 24/2005 (IV. 21.) GKM rendelet értelmében csak GKI-vel végezhető. A GKI 5 évig érvényes. Rendelkezik járművezetői kártyával? Igen Nem A járművezető a jogszabályoknak megfelelően rendelkezik az 561/2006/EK és a 165/2014/EU rendelet szerinti tachográf kártyával, ez 5 évig érvényes. A járművezető a közúti jármű vezetésére jogosító engedélyei mellett rendelkezik-e a közúti áruszállításhoz kapcsolódó emelő- és rakodógép kezelésére jogosító gépkezelői jogosítvánnyal is? Igen Nem A járművezető a közúti közlekedési ágazatban használt önjáró emelő- és rakodógépek kezelőinek képzéséről és vizsgáztatásáról szóló 40/2009. (VIII. 31.) KHEM rendelet (1.- 3. §, 2. melléklet, III. Emelő- és rakodógépek) szerint a közúti áruszállításhoz kapcsoló, a járműre szerelt és árumozgatásra alkalmas emelő- és rakodógép kezeléséhez szükséges érvényes gépkezelői jogosítvánnyal rendelkezik. Kiegészítő tájékoztatás Tisztában van a járművezető azzal, hogy mi a teendője eszméletvesztéssel járó rosszullétét vagy sérülését követően? Igen Nem A 13/1992. (VI. 26.) NM rendelet 6.§ b) (2) értelmében, eszméletvesztéssel járó rosszullétet vagy sérülést követően köteles soron kívüli egészségi alkalmassági vizsgálatra jelentkezni a munkavállaló az alkalmasságot első fokon vizsgáló szervnél. Kiegészítő tájékoztatás Munkavédelmi oktatásban részesült? Igen Nem A munkáltató a munkavállalót elméleti és gyakorlati munkavédelmi oktatásban részesítette. Kiegészítő tájékoztatás A munkavédelmi oktatás kiterjedt a gépjármű menet közbeni meghibásodása, baleset, vészhelyzet esetén teendőkre, különösen a közúton végzett hibaelhárítás biztonsági követelményeire és a közúti áruszállítás során a személy- és vagyonvédelem biztonságára? Igen Nem A munkavállaló a szükséges utasításokat és tájékoztatást megkapta. Kiegészítő tájékoztatás A gépjárműnek / pótkocsinak van érvényes hatósági forgalomba (üzembe) helyezési engedélye? Igen Nem A gépjármű/pótkocsi rendelkezik az első hazai forgalomba helyezést tanúsító dokumentummal, melyet – előzetes vizsgálat alapján – az 5/1990. (IV.12) KöHÉM rendelet értelmében a közlekedési hatóság adott ki. A gépjárműnek van magyar nyelvű kezelési utasítása és az a járművezető rendelkezésére áll? Igen Nem A termékek piacfelügyeletéről szóló 2012. évi LXXXVIII. törvény előírja a gépjárművek ellátását magyar nyelvű kezelési utasítással. A vezetőkabin kellően komfortos (jó megvilágítás és szellőztetés, légszennyezők hiánya, megfelelő hűtés − fűtés – klíma biztosított, zajmentes, tiszta és rendezett, kellően felszerelt, elegendő a mozgástér stb.) nemcsak a jármű vezetéséhez, hanem az étkezés, az adminisztráció és a napi 11 (de legalább 9) óra pihenés, illetve alvás biztosításához is? Igen Nem Az 561/2006/EK Parlamenti és Tanácsi rendelet határozza meg a munkaidő, vezetési idő, pihenési idő rendjét az alkalmazottak szociális helyzetének, valamint az általános közúti biztonság javítása érdekében. A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeit a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet írja elő. Kiegészítő tájékoztatás A gépjármű kormánykereke, kezelő szervei és ülése által közvetített kéz-karra és egésztestre ható rezgés miatt van-e egészségi panasza (pl. (szemgolyórezgés, éleslátási zavar, emésztési probléma, ujjak kisereinek – végtag idegeinek, kéztő csontoknak a rendellenessége és az ágyéki gerinc degenerációja stb.)? Igen Nem A 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 33. § (3) szerint: A jármű kormányberendezésének olyannak kell lennie, amely lehetővé teszi, hogy a vezető - a jármű terhelési állapotától és sebességétől függetlenül - a jármű haladási irányát könnyen, gyorsan változtathassa, illetőleg a járművet könnyen és megbízhatóan egyenes irányban tarthassa. A kormányberendezés a vezetőre fárasztó rezgéseket, illetőleg lökéseket nem továbbíthat. A 22/2005. (VI. 24.) EüM rendelet szerint kell rezgésmérést és rezgésvizsgálatot végezni a kéz-kar rezgésre és az egész testre ható rezgésre a prevenciós határétékekre figyelemmel (2,5 m/s2 és 0,5 m/s2 ). Kiegészítő tájékoztatás Megfelelő a vezető kabin zajcsillapítása? Igen Nem A jármű vezetőjének nem kell felemelnie a hangját ahhoz, hogy az ott tartózkodó személlyel (pl. a váltótársával) szót váltson. Kiegészítő tájékoztatás A hangjelző berendezés megfelelő? Igen Nem A hangjelző folyamatos, egyenletes hangmagasságú és erősségű, a 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet 72. §-nak megfelelő. Kiegészítő tájékoztatás Tolatáskor a kiegészítő hangjelzés a gépkocsi mögött 7,5 méterre, hallható? Igen Nem A kötelező tolatási kiegészítő hangjelzés [6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet 72. § (6)] jól hallható. Kiegészítő tájékoztatás Az üzemi, a biztonsági és a rögzítő fék hatásosan, biztonságosan fékezi, tartja álló helyzetben a gépjárművet? Igen Nem A fuvar teljesítése előtti elvégezték a vizsgálatot, mely szerint a fékrendszer megfelel 6/1990. (IV. 12.) KÖHÉM rendelet 29.- 32. §-ban foglaltaknak. Kiegészítő tájékoztatás A fényszórók megfelelőek? Igen Nem Mindkét tompított fényszóró megfelelően üzemel [6/1990. (IV. 12.) KöHÉM r. (37 – 46. §)] Kiegészítő tájékoztatás A menetíró készülék üzembiztosan látja el a feladatát? Igen Nem A 165/2014/EU rendelet szerinti (digitális) menetíró készülék üzembiztosan rögzíti a megtett út, sebesség és vezetési időt. Indulás előtt a hosszú ideig tartó ülés miatt a járművezető ellenőrzi és beállítja a vezetőülés helyzetét? Igen Nem A rendeltetésszerű használat körülményei között a kezelő személyt (a járművezetőt) érő kényelmetlenséget, fáradtságot, valamint fizikai és lelki megterhelést a lehető legkisebbre kell csökkenteni a helyes kockázatértékelést szolgáló Mvt. 19. § (3), az Mvt. 54. § (1) d) és (1) g) előírásai és a 16/2008. (VIII. 30.) NFGM rendelet 1. Melléklet 1.1.6. szerinti ergonómiai elvek alapján (a dinamikus ülés megvalósítása érdekében). Az ülőlap vízszintes és a háttámlával 90 fokos szöget zár be. Kinyomott pedálok mellett a comb és a lábszár szöge 20-30 fok. Teljesen hátradőlve a kinyújtott kéz csuklója a kormány felső részét éri el „9-3-as kormányfogás” mellett stb. Kiegészítő tájékoztatás A gépjármű tartozékai hiánytalanul biztosítottak? Igen Nem Az 5/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet szerinti kötelező és a jármű dokumentumban felsorolt tartozékok, a terpeszkulcs, a hólánc, ablakmosó folyadék biztosított. Kiegészítő tájékoztatás A gumiabroncsok épek, a mintázat profilmélysége megfelelő? Igen Nem A gépjármű gumiabroncsai a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 36. § (4) bb) pont előírásainak megfelelnek. Kiegészítő tájékoztatás Az árurögzítő tartozékok biztosítottak, épek? Igen Nem Az árurögzítők az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rend szerintiek. A spaniferek épek, a minősítő címke rajta van az eszközön és az jól olvasható? Igen Nem Az árurögzítésre használt spaniferek megfelelnek az MSZ EN 12195-2:2001 szabvány előírásainak. Kiegészítő tájékoztatás A támasztó-berendezés a támasztási helyzetben rögzíthető (önzáró), használaton kívüli helyzetben rögzíthető vagy önműködően rögzített? Igen Nem A gépjármű „gólyalábai” [6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 101. §] megfelelően rögzíthetők támasztási és használaton kívüli helyzetben. Kiegészítő tájékoztatás A gépkocsivezető összekapcsolás után ellenőrzi az ABS/EBS dugaszoló biztos csatlakoztatását? Igen Nem A munkavállaló minden alkalommal elvégzi a vizsgálatot, mely a jármű dokumentum előírásai alapján történik a túlfékeződés vagy kipördülés megelőzése érdekében az ellenőrzés. A be- és kirakodás, az utazás, a karbantartás és javítás, a rendkívüli helyzetek (baleset, útzár, katasztrófa) során ki van téve a szabadban szélsőséges időjárási tényezőknek? Igen Nem A szabadban végzett munkák esetén az időjárás és egyes kóroki (biológiai, fizikai, kémiai) tényezők hatása elleni védőeszközök rendelkezésre állnak, így a védelem biztosított a megfelelő biztonsági és egyéb felszerelések, évszaknak megfelelő ruházat és zárt cipő, egyéni védőeszközök, (hideg vagy meleg) védőitalok révén, és a szerelési munkákhoz előírt megvilágítás mellett a 3/2002. (II. 8.) SzCsM-EüM együttes rendelet vonatkozó előírásai szerint. Panaszmentesen el tudja-e végezni a munkavállaló a rakomány kezelését (a raktér takarítását, tisztítását, fertőtlenítését, a be- és a kirakodást, a magasban végzett munkát stb.) és a szükséges kézi tehermozgatást? Igen Nem A kézi tehermozgatás általános és egyéni kockázatainak a csökkentésére alkalmazzák a 25/1998. (XII. 27.) EüM rendelet előírásait. Veszélyes anyagok, keverékek használata esetén a biztonsági adatlapok rendelkezésre állnak és a munkavállaló oktatásban részesült azok tartalmáról. A szükséges felszerelések és egyéni védőeszközök biztosítottak. Kiegészítő tájékoztatás Munkairányítójával a kapcsolattartás lehetősége folyamatosan biztosított és kap kellő segítséget a vészhelyzetek (baleset, rakomány sérülése, műszaki mentés stb.) megfelelő kezeléséhez? Igen Nem 24 órás kapcsolattartási lehetőség biztosított. Kiegészítő tájékoztatás A vezető ismeri a rakomány sajátosságait, a szállított áru (veszélyes anyag, hulladék, élelmiszer, élő állat stb.) kezelésére, valamint a szállítás biztonságára, az egészségre és a környezetre kiható (biológiai, fizikai, kémiai és egyéb) tulajdonságait? Igen Nem Az Mvt. 54. § (7) a) és b) szerint a munkáltató megadta a szükséges utasításokat és tájékoztatást a munkavégzést megelőzően a munkavállalónak és rendszeresen meggyőződik arról, hogy a munkakörülmények megfelelnek-e a követelményeknek, a munkavállalók ismerik-e, illetve megtartják-e a rájuk vonatkozó rendelkezéseket. Veszélyes áru szállítása esetén a vezetőnek érvényes ADR oktatási bizonyítvánnyal kell rendelkeznie. A járművezetőnek ismernie kell az egyéb szállítmány (hulladék, élelmiszer, élő állat stb.) esetén is a biztonsági, egészségi, környezeti vészhelyzetek (a rakomány sérülése, az áru kiömlése stb.) megfelelő kezelését. Rendelkeznie kell megfelelő infokommunikációs eszközökkel is. Kiegészítő tájékoztatás A vezető tájékozott és felkészült a közlekedés külső és belső tényezőivel kapcsolatos, a jármű üzemeltetéséből adódó egészségi veszélyeiből, a szállítás szervezésével kapcsolatos kockázatokkal, valamint a megelőzés lehetőségeivel? Igen Nem A járművezetők (munkavállalók és képviselőik) ismerik a veszélyeket, közreműködésükkel csökkenthetők a veszélyek és kezelhetők a kockázatok megfelelő szabályozás és helyes gyakorlat kialakítása és a végrehajtás ellenőrzése révén. A munkavállalók és képviselőik (munkavédelmi képviselők) részt vesznek a kockázatértékelésben, a megelőző és védelmi intézkedések megvalósításában. Együttműködnek a munkáltatóval, a munkavédelmi szakemberrel és a foglalkozás-egészségügyi szolgálattal. (Mvt. VI. Fejezet: A munkavédelmi érdekképviselet, érdekegyeztetés és az Mvt. végrehajtására kiadott munkaegészségügyi vonatkozású külön jogszabályok.) Kiegészítő tájékoztatás A gépkocsivezető fuvarbeosztása/vezénylése egyértelmű? Igen Nem A munkáltató belső szabályozása az 561/2006/EK rendelet 6.,7. cikk alapján. Kiegészítő tájékoztatás Négy és fél óra vezetés után biztosított a 45 perces megszakítás nélküli szünet? Igen Nem A menetíró készülék adatai alapján – figyelembe véve az 561/2006/EK rendelet 6.,7. cikk előírásait − többszöri pihenő is beitatásra kerül, a napi vezetési idő nem haladja meg a 9 órát. A heti rendszeres (45 óra) egybefüggő pihenőidejét hotelben/motelben töltötte? Igen Nem Egy alkalommal nem tudta hotel számlával igazolni a pihenőidő eltöltés helyét. Az elegendő pihenő idő, a megfelelő alvás és a kellő fizikai aktivitás megléte miatt megfelelően kipihentnek érzi magát a gépjárművezető? Igen Nem A hosszú munkaidő, az éjszakai vezetés, az egyhangú munka, a munkaidő változó beosztása – egyéb hatások mellett – jelentős élettani, fizikális, idegi és lelki megterheléssel jár. A szervezet pszichoszociális kockázatok okozta túlzott igénybevételének az elkerülése és a megelőzés érdekében a munkáltatónak a munkahelyi kockázatértékelés során az Mvt. 54. § (1) d), a (2) g) és (3) szerinti szempontokat is figyelembe veszi. Kiegészítő tájékoztatás Kap kellő támogatást munkahelyi vezetőitől és a munkatársaktól a megfelelő munkaszervezéséhez, a konfliktusok (elégedetlen ügyfél, veszélyhelyzet, erőszak, támadás) kezeléséhez és a munka-magánélet egyensúlyának megtartásához? Igen Nem Elegendőnek és megfelelőnek érzi a munkahelyi vezetőitől és munkatársaitól kapott támogatást a gépkocsivezető. A munkaszervezés során az egyéni körülményeit figyelembe veszik. Sem munkatársaival, sem családjával nincsenek olyan konfliktusai, amelyek munkájára negatív kihatással járnának. Kiegészítő tájékoztatás